Tuesday 11 March 2014

Pilihan Terakhir



Allah Allah Allah
Gedebuk ayat keramat dari doktor
KITA TERPAKSA BUANG RAHIM
salah satu organ perempuan yang sangat bernilai.........
last option yang tinggal untuk aku....
selepas berkali-kali menjalani operation.....
sekiranya ubat yang dibekalkan masih tak serasi dengan penyakit aku
sekiranya masih tak mampu menyembuhkan aku............
Walaupun firasat aku sendiri dah boleh menjangka
Tapi aku tak kuat untuk redha...aku tak kuat untuk terima ketentuannya
Aku hanya hamba-Nya yang biasa...
Ya-Allah ajarkan aku erti redha yang sebenar-benarnya
bukan hanya setakat ucapan dibibir...tetapi redha dalam ertikata yang sebenar
Mereka diuji...aku juga diuji, cuma cara saja yang berbeza.....

Rabbi Yassir Wala Tu'assir, Rabbi tham min bil khair


19 comments:

  1. tak tahu nak kata apa..berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...
    moga tabah dan redha dengan ujian ini, mrs.smile..saya doakan yg terbaik utk awak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih zilla...mrs mengharapkan yang terbaik untuk diri sendiri

      Delete
  2. Harap mrs smile bertabah. Semua ini dugaan hidup. Setiap orang akan diuji ikut kemampuan masing-masing. Apa2 pun syieda doakan yang terbaik utk mrs smile.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks syieda doakan yang terbaik utk mrs!

      Delete
  3. Mrs...terkejut jm dan baca berulang kali stmt yg mrs tulis ni antara percaya dan tidak. Masih berlegar2 d fikiran apakah penyakit nye sehingga tahap begitu sekali. Dulu mrs pernah story sakit yg berpanjang perlu mkn ubat dan berpantang. Lidah kelu tidak terkata dan ala pun decision yg mrs buat yg penting mrs selamat ye. Sabar ye mrs mmg besar betul dugaan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks JM...insyaAllah mrs kena kuat untuk hadapi benda ni...harap sangat sesuatu yang positive walaupun hanya untuk sementara :)
      hugs!!

      Delete
  4. Ya Allah xdapat nak cari ayat sesuai. Semoga MS tabah menghadapi ujian ini. Insha Allah akan beroleh nikmat yang besar dari Nya. Its easier said than done I know. Saya doakan semuanya akan sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks bibie....Allah sayangkan mrs sebab tu dia kasi ujian nie,
      InsyaAllah dengan izinNya moga-moga boleh cepat sembuh..doa2kan yer

      Delete
  5. Ya Allah .. tak boleh nak kata apa.. apa pun saya doakan moga kebaikan dan kesihatan untuk Mrs Smile.. yakin lah jika sesuatu itu terjadi maka pasti ada hikmah disebalik nyer.. kuat kan semngat k.. MOga cepat sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Afif....
      InsyaAllah dengan izin-Nya moga mrs cepat sembuh......

      Delete
  6. semoga tabah.. Allah Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks CT...InsyaAllah mrs cuba untuk kuat dan tabah dalam menghadapi semua nie :)

      Delete
  7. Allah knows best...!!! Get well soon ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kak Mulan!
      Barang kak mulan saya dah terima...terima kasih banyak-banyak yer kak

      Delete
  8. I see people
    in different way of them facing the exam given by Al-Mighty
    and you are one of the chosen from the rest of millions..

    and I know..with your nickname mrs smile...proven..you are strong person
    inner and outer ....

    Cepat sembuh dik..akak doa kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah dan thanks atas doa akak!
      hugs ketat-ketat

      Delete
  9. may your smile heals. keep on smiling ok. harap-harap ada pilihan lain untuk awak. kita doa sama-sama ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks GB...hopefully macam tu, walaupun hati saya dah sarat!

      Delete