Thursday 5 March 2015

Sanggup bermadu?? tapi bukan berpoligami


"Bukan soal nak berpoligami atau tak, tapinya..kalau dia sanggup bermadu, maksudnya dia tahu, saya bukannya milik dia sorang. Saya masih milik Allah, maka saya taknak  dia ada rasa "cemburu" bila saya balik lambat sebab hadiri majlis-majlis ilmu atau program keagamaan, saya balik lambat sebab ada usrah. Atau andai kata hujung minggu saya ada di hospital sebab ada pesakit yang memerlukan saya lebih pada waktu itu. 

Saya nak dia pegang pada prinsip, pernikahan adalah satu ikatan yang menguatkan. Kuatkan saya untuk terus berada atas jalan ini. Pernikahan bukan untuk menjauhkan saya atau dia dari jalan yang kami sama-sama pilih sebelum nikah" - Budak Tomato



Indahnya! 

Teeeeeet cengeng lagi aku hari ni :(


16 comments:

  1. Bermadu boleh dapat payung emas.
    Tengok tak rancangan Romantika masa SY nampak memang manis sangat madu-madu tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mrs A...nama nak sama :p
      tak sempat tengok romantika SY tu...entry tu "bermadu" dalam erti kata yang lain hihi
      tapi dah namanya perempuan dengar perkataan bermadu tu memang seraaaam :)

      Delete
  2. JM doakan agar kita berdua bertemu jodoh yang boleh membawa ke Syurga..Aminn..tapi suami Mrs bukan suami JM...kalau orang yang sama BERPERANG besar nanti ahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya-Allah JM...cepat cepat tadah tangan sambung doa :)

      Delete
  3. Tumpang cengeng. Dalam wooo ayat dia.

    ReplyDelete
  4. semoga di permudahkan soal jodoh.. kalau itu dah takdirnya guane ? terima dengan hati yng terbuka

    ReplyDelete
  5. siapa budak tomato ..?
    bulat dan merah?
    :)

    ohhh ohhhh..
    dah nampak kat blog list ada Budak Tomato

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak blogger juga..saya memang suka dengan penulisan dia

      Delete
  6. both of laki n prempuan memerlukan pasangan yang tlong bawa ke jalan yang benar..
    bila kawen sungguhla.. takut hanyut dengan prasaan.. hanyut dengan anak2.. terus lupa yang utama..
    itu kot yang dimaksudkan.. hehehe..

    ReplyDelete