Saturday 8 June 2013

Yang Mana Satu Jadi Pilihan


Semalam buka facebook..banyak notification yang aku dapat tapi boleh dikatakan half daripada tu semuanya invite aku main games pastu dengan gambar-gambar duit hanya dengan login facebook eerkk!! dan macam-macamlah yang di "tag" aku kat situ..dah jadi satu hal pulak nak removed sebab aku memang kurang berminat, sudahnya notifaction yang dari kawan-kawan ada yang aku terlepas pandang...maaf ye korang!

Then terus check inbox facebook...ada dua tiga massage dari kawan-kawan bertanyakan kenapa aku senyap yang paling menghairankan aku yang bertanya tu adalah mereka yang aku memang kurang rapat..terima kasih sangat atas keprihatinan mereka..waah tak sangka aku, ingatkan aku menyepi takde sape yang perasaan... hahaha pefeeling ko glamer ker?? udah-udahlah nak perasan tuh!! 

So, macam mana aku nak jawab agar diaorang tak berkecil hati sebab aku tak rapat sangat kan, kalau yang rapat tu memang dah sedia tahu aku sebab musabab dia tapi karang kalau tak jawab dicop aku sombong, kadang-kadang kalau salah penyampaian boleh membuatkan seseoarang terasa jugak kan...tapi memang aku akui sejak kebelakangan nie aku memang kurang gemar ber "facebook" sebab ape? jawapannya biar aku simpan sendiri hehehe...tak penting pun kan!


Meh aku nak buat survey sikit itupun kalau korang terasa nak jawab korang tinggallah komen kat bawah tu..kalau korang nak jalan terus pun takpe, no problem :-) tiada paksaan disini

Antara semua ni yang mana korang paling gemar atau banyak menghabiskan masa di alam maya 





yang paling trending dan relaven aku rasa...sebab masih ramai yang menggunakannya, medium terbaik bagi mereka yang berniaga secara online, dari sini boleh click ke blog2 rasmi mereka..sangat membantu aku rasa...dari facebook juga secara tak langsung membuatkan aku mengenali seorang blogger masakan yang sangat baik...dari facebook juga aku berjumpa fangirls "Lee Seung Gi"  dan bersahabat dengan fangirls Lee Min Ho...ahaakss korean sangat kan! tapi aku bukan k-pop okey...




hanya mereka yang berada di sini tahu betapa istimewanya blog itu...bagi aku setiap blog ada rasa tersendiri...umpama diary hairan juga tapi rasa itu lebih dekat, walaupun aku baru saja dengan dunia blog nie kalau nak compare dengan mereka yang dah lama bertapak...tapi sebelum nie aku adalah pembaca blog yang tegar..boleh dikatakan setiap hari aku aku akan melawat blog-blog mana yang menjadi favourite aku tapi hanya sebagai silent reader...




yang paling aku suka...tumblr duduk dalam kelasnya yang tersendiri!!




orang kata twitter adalah repekan kosong seharian kita...tetapi bagi aku twitter juga merupakan salah satu medium yang paling cepat untuk sebarkan info, apa yang ada kat twitter penghuni facebook belum tentu tahu lagi mengikut pengamatan mata kasar aku lah...




yang ini rasanya aku lebih prefer untuk family atau rakan-rakan terdekat, aku jarang menggunakannya ye lah mak kat kampung taknak guna benda alah ni..mana dia pandai kan..leceh katanya, kalau nak cakap dengan mak call atau pun terus balik kampung lagi dia puas hati katanya!!! sudahnya skype dengan kengkawan jer




aku memang jenis tak suka upload segala video...jadi ini memang tak masuk dalam list favourite aku



Biasa-biasa sahaja pada aku...tiada yang istimewa, buka account sekadar nak mengupload gambar makanan

Ini tak termasuk lagi Whatsapp, We Chat, Line, Kakao Talk, Viber dan macam-macam lagi...terlampau banyak jaringan yang membolehkan kita berhubung antara satu sama lain..berapa banyak daaa kita kena subscribe account untuk semua benda alah nie...password bagai itu belum kira shopping online lagi nak kena create account gak....................

Happy weekand everyone!


3 comments:

  1. Hi mrs.smile..

    dalam byk2, saya pilih blog.lagi panjang entry seseorang, lagi suka saya baca...

    FB, ada dgn tidak, sama aje pada saya..langsung tk mberi kesan pada hidup hehehe..lain2 tu mmg saya takde akaun pun..tak berminat pun hehehe..

    ReplyDelete
  2. Miss smile,
    Holla lama betul x singgah sini. Dlm byk2 tu JM pilih blog dan paling suka baca blog travel heeee

    ReplyDelete
  3. salam mrs. smile..
    dlm banyak2 yg tersenarai buat masa skrg akak lebih 'rapat' dengan blog.. nombor 2 jatuh kepada facebook & yg tiada dlm senarai pulak.. mungkin jatuh nombor 3 iaitu fotopages & photobucket.. sebab akak masih lagi update fotopages sesekali.. heheee...

    ReplyDelete