Saturday 20 July 2013

Doakan Angan-Angan Jadi Kenyataan



Assalamualaikum  

Insya-Allah tak lama lagi aku akan berpindah huhu terasa sedih nak tinggalkan rumah sekarang, tapi apa nak buat kan life must go on :-)

So alang-alang dah nak pindah dan masuk ke rumah baru secara tak langsung aku jadi excited nak meng"deco" bilik tidur kali ni, aku pernah terbaca dalam majalah yang 1/3 dari hidup kita dihabiskan dalam bilik tidur..apa pendapat korang, bagi aku macam kena aje.. so kali ni aku berangan nak set bilik tidur menggunakan perabot colour putih ...sebab apa aku pilih colur putih disebabkan bilik tidur aku tu agak sempit sedikit, walaupun berangan nak bilik tidur yang agak luas...tapi apa kan daya tak mampu adeehh pasrah aje lah kan.

Banyak benda yang kena difikirkan kalau kita nak menghiasi bilik tidur yang agak sempit nie dan paling penting bagimana hendak menjadikan bilik itu luas dan menyenangkan kita (kene menyenangkan empunya diri lah kan kalau tak sape lagi hehe)

Sini aku nak kongsikan sedikit tips-tips bagaimana menjadikan bilik tidur itu menjadi luas dan menarik antaranya adalah 
  • menggunakan warna-warna pastel
  • dekorasi dan aksesori 
  • pemilihan perabot
  • cermin
  • pencahayaan


menarik kan dekorasi bilik nie..simple yang paling aku suka sebab tingkap tu sangat luas sebab aku memang gemarkan rumah yang banyak tingkap pastu tak payah pasang grill dan bole buka luas-luas...




yang ini pun menarik perhatian aku...lembut memikat terasa tenang dan damai...



yang ini pun tak kurang hebatnya... tapi ape pun aku kena tengok bajet jugak macam mana..kalau tak dapat serupa macam yang ada dalam gambar-gambar nie at least dapat meng"deco" ala-ala macam dalam gambar tu pun dah kira baik kan..yang penting kena dapatkan perabot berwarna putih dahulu..hopefully harap angan-angan aku jadi kenyataan...Amin



2 comments:

  1. JM pun suka perabot warna putih dan pastel...nampak besih dan cantik..kalau dah ada angan2 tu,...in shaa Allah akan jadi kenyataan..kalau dah ada umah sendiri baru best nak deco2 ni campare to umah sewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM harap-harap macam tu lah..walaupun tahu perabot putih ni susah nak jaga hehe
      Rajinkah MS nanti huuuuuuuuu...

      Delete