Sunday 21 July 2013

Testing Acuan Roti Jala

Assalamualaikum...

Hari ni korang dah ada plan nak masak ape tak untuk berbuka nanti atau dah ada planning nak beriftar dengan family kat luar...hurm aku actually teringin sangat nak makan roti jala..dah puas belek-belek resepi macam mana nak buat kuah kari yang sedap almaklumlah tak berape pandai sangat nak masak..melantak aje pandai sebenarnya!

Ape lagi aku pun godek-godek barang kat dapur cukup lengkap tak semua bahan-bahan yang aku perlukan untuk membuat roti jala..okey! semua dah cukup bahan tapi acuan pulak takde, puas aku cari tapi tak berjumpa..mana aku campakkan aku sendiri pun tak ingat! nampak sangatkan aku dah lama tak buat roti jala...hurm macam mana nak buat tetiba terus teringat dalam MCS2 hari tu aku ada ternampak enot buat roti jala dengan menebuk tin..hasilnya tak mengecewakan.

Pastu apalagi aku terus cari kat youtube kalau-kalau ada toturial macam mana nak buat roti jala tanpa acuan...yesss finally terjumpa dengan satu video kat youtube. Okey kat bawah nie aku share link dia..cuba korang klik kalau nak tahu macam mana cara-caranya.





mudah kan, bagi yang bujang-bujang tu kalau rasa teringin nak makan roti jala tapi takde acuan tak usah kecewa tau janji korang ada botol air plastik! dan aku rasa cara nie buat adunan roti jala tu nampak lebih kemas..harap-harap menjadi roti jala aku hari nie..jom kita cuba ramai-ramai. 

Selamat Berbuka!


11 comments:

  1. JM iftar kat mesjid je :-)

    Mana rope roti jala tu..nak tgk hasilnya lepas guna acuan yg spesel tu..mana tahu leh try ..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. OOpps JM kita tak tangkap gambar pun hari tu..nak cepat kekdahnya penat duk kirai roti jala tu, next time kalau MS buat lagi..kita snap eeh

      Delete
  2. beli jer..lagi senang..hahaha..ehhh helloo haiii...

    laa video si KA tu ker?? rajin nau dia buat video pakcik tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NP kita teringin nak buat sendiri..tu yang merajinkan diri buat tu hehe
      MS tak sure sape yang upload video ni..maybe betullah tu pakcik KA..apepun thanks untuk dia bagi idea :-)

      Delete
  3. memang dia lah tu..masa tengok dapur dia pun dah tahu dia... dialah yang upload tu.... :)

    rajin buat sendiri tu bagus...kipidap...

    ReplyDelete
  4. kreatif itu cool okey! hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kreatif...apalagi nanti GB lak try!

      Delete
  5. Best la.. pandai buat roti jala.. tak yah beli.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pandai pun...masih belajar,
      akan buat sendiri kalo time vit R banyak tapi kalo time vit M banyak alamatnya kita cari kat kedai :p

      Delete
  6. Terima kasih kerana link kan video saya kat sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya saya yg berterima kasih pada KA sebab share video tu...sangat membantu ;)
      terima kasih yer

      Delete