Sunday 21 April 2013

Perlu Ke Memaki Hamun

Akibat tak kemana-mana cuti dua hari nie maka aku dengan rasa secara sukarela telah menjengok rumah facebook aku tuh yang dah berapa lama aku tak datang menziarah akibat kebosanan yang amat sangat.

This time aku ingat bila dah lama tak ziarah sana akan rasa seronok ghupernya tidak, isu-isu politik bersempena kita akan mengundi tak lama lagi bersepah-sepah. Picture profile memasing dah bertukar kepada bakal-bakal pemerintah kesayangan masing-masing, terkejut gak aku, bila masa aku friends dengan diorang selama nie.

Tetapi sangatlah kecewanya aku bila masing-masing sangat taksub kepada parti pilihan masing-masing. Maki-hamun, megeluarkan kata-kata kesat, megaibkan pihak lawan astagfirullah sedih tau tengok bangsa kita yang macam berperangai macam tu. Tapi aku rasa bila dah masuk ramadhan dioarng nie kalah ustaz/ustazah bagi tazkirah ramadhan..aku nak tunggu dan lihat betul ke tak tekaan aku..hahahaa gelak jahat!!!!

Tak pernahkah mereka terpikir yang friend list mereka tu terdapat adik-beradik, anak-buah, anak didik, saudara-mara mereka, tetapi mereka tanpa segan silu menunjukkan sifat-sifat yang boleh merosakkan imej dan akhlak mereka sendiri.

Pada pendapat aku, tak salah kalau kita nak sokong mana-mana parti sebab sudah tentu kita ada alasan dan jawapan kenapa parti itu menjadi pilihan kita, tetapi biarlah dengan cara berhemah.

Rasanya kalau dah macam nie suasana dekat facebook alamatnya sebulan lepas mengundi barulah aku boleh datang menziarah balik rumah aku tu, buat masa nie biarlah dia aman di sana at least pikiran aku pun tak semaaaaaaaaaak!

Ingat undi anda adalah RAHSIA ..tak payahlah nak pukul canang awak sokong parti mana, Selamat Mengundi Semua

Peace No War 



3 comments:

  1. Sbb tu lah JM dah lama tak masuk FB hehehe...bertambah stress bila tgk..

    Jom happy go lucky..heeee

    ReplyDelete
  2. Salam mrs.smile..

    nak menyokong boleh, tapi tak perlulah mengutuk dan mengaibkan pihak lain kan.. selalu rasa tak selesa dengan orang yg terlalu taksub dengan pemimpin pilihan mereka.. apa2 pun semoga kita semua dapat buat pilihan yg betul.. selamat mengundi!

    ReplyDelete
  3. JM ha'ah kan. MS pun sebenarnya dah lama tak masuk tapi sengaja masuk kalau-kalau kawan-kawan ada cerita menarik yang kita dah ketinggalan keretapi.

    Waalaikumusalam Hanis Azla..ye MS pun setuju dengan pendapat tu, biarlah berpada-pada kan..selamat mengundi :)

    ReplyDelete