Thursday 16 May 2013

Jasa Mereka Tiada Tandingan



Assalamualaikum dan Selamat Pagi Cikgu!!

Hurm dah lama rasanya ungkapan tersebut tak meniti dibibir..dulu setiap kali cikgu masuk kelas kita mesti bangun dan memberi hormat kan...rindu saat-saat macam tu..kadang-kadang terkejar-kejar dari bilik air untuk sampai ke kelas cepat sebelum cikgu untuk kelas berikutnya masuk...bukan ape, kalau boleh nak kita masuk dalam kelas sebelum cikgu masuk.

Terima kasih cikgu untuk segala tunjuk ajar cikgu selama nie...segala jasa-jasa cikgu akan selalu aku kenang,  sampai ke hari nie..alhamdulillah untuk semuanya. Terima kasih juga untuk Mak dan Abah sebab hakikatnya mereka juga cikgu yang banyak mengajar aku erti kehidupan yang aku lalui selama nie...nasihat-nasihat dan tunjuk ajar padaku tak pernah jemu sampai ke hari nie walaupun aku dah besar...

Untuk kawan-kawan yang bergelar pendidik semoga korang terus kuat dan tabah melayan kerenah-kerenah pelajar di zaman sekarang...jangan pernah putus asa dalam memberikan ilmu kepada mereka, walaupun aku tahu kadang-kadang korang rasa kecewa yang amat sangat (takpe aku sudi aje mendengar luahan hati korang tu just give me a call okey!!) 

Terima Kasih sekali lagi Cikgu!!

p/s : Cikgu kesayangan saya masa sekolah adalah Cikgu Ayob...orangnya tegas tetapi dalam tegas ada kelembutannya.




2 comments:

  1. Waktu sekolah dulu kalau cikgu tanya..awak dah besar nanti cita-cita nak jadi apa..JM jawan nk jadi Cikgu...Cikgu..

    Tp hakikatnya dh x dpt jadi Cikgu tapi jauh di sudut hati suka sangat nak jadi pendidik ni..

    ReplyDelete
  2. yes betul..dulu kecik-kecik ada 3 jer cita-cita yang paling wanted...cikgu, doktor dan polis
    tapi nasib baik tak jadi cikgu sebab MS rasa MS ni kurang sabar sikit orangnyer hehehe

    ReplyDelete